Podcast #21 – Conversie optimalisatie voor het mkb in heldere taal
Als online markteer krijg ik regelmatig de vraag of conversie optimalisatie voor een (relatief) kleine website wel mogelijk is. Met name in de online marketing voor mkb is daar nogal eens onduidelijkheid over. Want conversie optimalisatie met lage bezoekersaantallen, kan dat eigenlijk wel?
Robbert Huisman van Mindweb heeft een helder antwoord op die vraag.
Ja, dat kan! Zijn mening is namelijk dat conversie optimalisatie mogelijk is voor iedere website. Dus ook als je website niet de bezoekersaantallen heeft van bijvoorbeeld een Bol.com.
Of luister op:
Wil je dit voortaan nooit meer missen?
Over deze aflevering
Wat kun je verwachten in deze aflevering? Ik sprak met Robbert Huisman over conversie optimalisatie voor (relatief) kleine websites.
Het beeld dat conversieoptimalisatie alleen zin heeft wanneer je dagelijks duizenden bezoekers op je website krijgt, is achterhaald.
Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie is het doen van aanpassingen op je website, met als doel dat een groter gedeelte van je bezoekers een aanvraag (conversie) doet.
Dat is in een notendop wat conversie optimalisatie is. Luister naar de podcast en je leert nog veel meer over deze fascinerende manier om méér omzet uit je website te halen!
Robbert geeft o.a. antwoord op deze vragen
- Hoe pak je conversie optimalisatie aan?
- Welke tools zijn onmisbaar voor conversie optimalisatie?
- Zijn er vaste basisprincipes waar een site aan moet voldoen?
- Is conversie optimalisatie alleen voor grotere shops? Waar ligt de drempel (oftewel: hoeveel bezoekers moet je dan wel hebben zodat je genoeg data krijgt?)
Al deze vragen komen aan bod dus ik wens je weer veel luisterplezier!
Heb je naar aanleiding van deze aflevering nog vragen aan mij of Robbert? Laat dan even een reactie achter onder dit bericht ? (Of praat mee in onze gratis community.)
Belangrijke links bij deze aflevering
Written by
Ruben de Vries FollowAls SEO-fanaat geïnteresseerd in alles omtrent online marketing. Eigenaar van OnlineMarketing.nl sinds 2015 en sinds 2012 bezig met het helpen van bedrijven met als grootste doel: 'Groei door online marketing!'