Keurmerk

Online Marketing Keurmerk: een waarborg voor kwaliteit!

Iedereen met een internetverbinding kan zichzelf online marketeer noemen. Dat schaadt al jaren de geloofwaardigheid van de échte professionals. Daarom werd het tijd voor een keurmerk dat onze klanten – maar zeker ook onze branche – bescherming en zekerheid geeft. 

  • Voor een duidelijke en transparantere markt, zonder cowboys die gouden bergen beloven zonder te kunnen leveren.

  • Voor en door bureaus met een hart voor online marketing.

Dus slaan wij als bureaus verspreid door heel Nederland de handen ineen, om ons mooie vak naar een hoger niveau te tillen. En we roepen alle serieuze bureaus op om zich aan te sluiten.

Je kiest voor zekerheid met een NVM-makelaar of het Bouwgarant keurmerk.

Bij een webshop zonder keurmerk bestel je niets.

Zonder het Bovag-keurmerk laat je je auto niet achter voor een reparatie.

Waarom zou je de marketing(-budgetten) van je bedrijf dan wel toevertrouwen aan een partij zonder zekerheid?

Hoe doen we dat?

De basis van ons keurmerk wordt gevormd door een erecode die alle deelnemende bureaus onderschrijven. Het OnlineMarketing.nl Keurmerk staat voor Resultaatgericht, Transparant, Eerlijk, Betrokken en Innovatief. Voor de volledig uitgeschreven erecode kun je deze link volgen naar het .PDF-bestand.

Daarnaast geven we bedrijven en ondernemers de mogelijkheid om een klacht in te dienen over een bureau met het keurmerk.

Op die manier willen we ons er allereerst voor inzetten om een oplossing te vinden zodat de ontevreden partij het vertrouwen in online marketing niet verliest. Daarnaast borgen we hiermee de kwaliteit van het keurmerk, door het recht te behouden het toegekende keurmerk weer in te trekken bij (te) veel of ernstige klachten.

Initiatiefnemers

Door de innovatie in de online marketing-wereld is het voor bedrijven – met name MKB’ers – lastig om bij te blijven, of om überhaupt te weten hoe zij online marketing het effectiefst kunnen inzetten en welke uitvoerder hiervoor geschikt is. Hierdoor is er ruimte voor ‘cowboys’ om klanten aan zich te binden zonder goede kwaliteit te kunnen leveren. Dit zorgt ervoor dat het marketingbudget van de MKB’er niet altijd goed wordt besteed, met als gevolg gemiste kansen maar ook een slechte naam van onze branche. 

De leden herkennen dit probleem en het is iets waartegen we met dit Keurmerk willen vechten. Daarom zetten wij ons in voor het transparanter en eerlijker maken van de onlinemarketingbranche. Om er samen voor te zorgen dat online marketing doet wat het zou moeten doen: bedrijven helpen te groeien door een goede en efficiënte besteding van de budgetten. 

Planning en aanmeldingen

Tot het einde van het jaar gesloten. Januari 2023 stellen we het keurmerk weer open voor nieuwe leden. Alvast aanmelden kan via een mail naar keurmerk@onlinemarketing.nl. In volgorde van aanmelding worden de bureaus grondig gekeurd.

Na aanmelding ontvang je in december de exacte aanmeld criteria en mag je na goedkeuring het logo gaan voeren in alle marketinguitingen.

In samenwerking met onder andere…

  • Waarom zou je lid worden?

Aanmelden voor het keurmerk

Allereerst investeer je met jouw lidmaatschap in de professionalisering van de online marketing markt in Nederland. Als jonge branche hebben we nog geen overkoepelende organisatie. Het wordt tijd om daar verandering in te brengen.

Daarnaast geeft je lidmaatschap recht op:

  • Kwaliteitskeurmerk om je te onderscheiden van online cowboys

  • Een community met andere gecertificeerde partijen om samen te sparren en elkaar omhoog te tillen

  • Leads via het OnlineMarketing.nl platform worden op basis van ‘best fit’ bij maximaal twee leden aangeboden

  • Korting op:
    – Offline trainingen bij onze partner Competence Factory
    – Online basistrainingen voor nieuwe werknemers
    – Software en tooling d.m.v. collectiviteitskorting

  • En wat vragen we van jou?

We zijn serieus als het gaat om kwaliteit. Hierom hebben we enkele eisen opgesteld om toe te treden.

  • Jij bent een online marketing bureau met ten minste 10 fte op de loonlijst óf een omzet van meer dan €1.000.000,- per jaar

  • Door middel van een case kun je aantonen dat je kwalitatief werk levert (hiervoor kan het zijn dat we toegang vragen tot Google Analytics data ter verificatie van je case)

  • Jaarlijks een korte survey ingevuld door tien van jouw klanten, bij toelating worden je reviews nagekeken (op diverse platformen) en wordt er gekeken naar overige uitingen omtrent het bedrijf

  • Daarnaast kunnen bedrijven bij ons een klacht indienen over een OnlineMarketing.nl lid. Op deze manier waarborgen we de waarde van het keurmerk en zorgen we ervoor dat het een herkenning van waarde wordt in de markt