Podcast #27 – Neuromarketing Master Tim Zuidgeest (wat is neuromarketing en voorbeelden)

Wat is neuromarketing? En wat heeft het met kraaien te maken?

Tim Zuidgeest – de neuromarketing master van Nederland – vertelt in deze aflevering alles wat je moet weten over neuromarketing.

Met Unravel Research helpt Tim de grootste merken van Nederland om het maximale uit hun marketing te halen. Allemaal door de inzet van neuromarketing.

Hoe gaat dat in zijn werk? Luister het interview, laat jezelf inspireren en leer hoe ook jij minder conversies (en dus betalende klanten) mis hoeft te lopen.

Of direct te luisteren via je favoriete podcast-app:

Ben je na het luisteren van deze aflevering enthousiast geworden over de mogelijkheden van neuromarketing? Wordt dan zelf ook een neuromarketing master met de trainingen die Tim aanbiedt via Unravel Academy.

Wat is neuromarketing?

Neuromarketing is het gebruik van kennis over hoe mensen informatie verwerken, om een boodschap efficiënt over te brengen.

Dat wil zeggen: wat we weten over hoe de hersenen werken en hoe mensen de wereld om zich heen verwerken, wordt in neuromarketing aangewend om de aandacht van mensen te grijpen en te benutten.

Een goed neuromarketing voorbeeld is het inzetten van de kijkrichting op een foto.

Je kent dit soort beelden vast wel. Iemand kijken in de richting van de knop waar jij op zou moeten klikken. Vaak wijst de persoon zelfs ook in die richting.

Dat zijn relatief eenvoudige voorbeelden van neuromarketing. Ze spelen in op het feit dat we geneigd zijn de kijk- of wijsrichting van andere mensen te volgen.

Maar de mogelijkheden gaan uiteraard nog veel verder.

In de podcast hierboven deelt Tim Zuidgeest nog veel meer praktische voorbeelden van neuromarketing.

En dit is ons interview met neuromarketing master Tim Zuidgeest

Wat kan je allemaal ontdekken door in het brein van de consument te kijken? Tim onthult hoe je neurowetenschap kan gebruiken om meer breinvriendelijke websites, verleidende advertenties en overtuigende winkels te maken.

Als mede-oprichter van Unravel Research, staat hij aan de wieg van één van de snelst groeiende neuromarketing bedrijven van Nederland. Met zijn collega’s helpt Tim merken zoals Heineken, Albert Heijn en Nutricia om meer inzicht te krijgen in waarom de consument z’n portemonnee trekt.

Vertelt de consument altijd de waarheid? Ga mee op een reis door de wereld van neuromarketing.

Of direct te luisteren via je favoriete podcast-app:

Deze vragen komen aan bod…

  • Hoe ben je in de ‘neuromarketing’ gerold?
  • Wat doen jullie met Unravel Research?
  • Wat is neuromarketing?
  • Wat gebeurt er in het brein als men een aankoop doet?
  • Hoe kan je zorgen dat je hier als marketeer gebruik van maakt?
  • En hoe doe je dit online?
  • Hoe werkt dit met conversie optimalisatie? Pas je dit toe?
  • Welke concrete tips heb je voor mensen die zelf met neuromarketing aan de slag willen?

Wil je hier verder over bomen?

Bomen over neuromarketing – en alles wat er verder met online marketing te maken heeft – kan in onze online marketing community.

Maak gratis je account aan, stel je voor, stel je vraag en deel je eigen kennis met alle andere leden van de community.

Heb je zelf een tof verhaal te delen en wil je door podcast master Ruben worden geïnterviewd? Laat het weten in de comments, de community, of stuur een mailtje naar: ruben@onlinemarketing.nl

We spreken elkaar in de community!

Written by

Ruben de Vries Follow

Als SEO-fanaat geïnteresseerd in alles omtrent online marketing. Eigenaar van OnlineMarketing.nl sinds 2015 en sinds 2012 bezig met het helpen van bedrijven met als grootste doel: 'Groei door online marketing!'

Comments

Echt verder groeien?

Word gratis lid van de community

Een online groep van mensen zoals jij, die willen groeien, sparren en samen oplossingen willen vinden voor wat je in de weg staat om online succes te halen…

Je bent momenteel offline