Home Kennisbank SEO Nieuw: Voeg URL’s toe aan je Google Mijn Bedrijf vermelding

Nieuw: Voeg URL’s toe aan je Google Mijn Bedrijf vermelding

547
Simeon Mast

Nadat Google een aantal weken geleden Google Posts heeft toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf, is er sinds kort ook de optie om URL’s toe te voegen aan je vermelding. Deze URL’s kunnen bijvoorbeeld verwijzen naar een boekingsmodule voor je restaurant. Uiteraard kun je ook een link plaatsen als je geen boekingsmodule hebt, bijvoorbeeld naar je contactpagina. Ben je benieuwd naar mogelijkheden van URL’s toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf vermelding? In dit artikel kom je alles te weten!

De voordelen:

Het grote voordeel van URL’s toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf vermelding is dat internetgebruikers direct kunnen navigeren naar een pagina om daar een conversie te doen. Voor hotels en restaurants is dit erg handig, maar ook als je een webshop hebt of een ander type website is het aan te raden om een URL toe te voegen. Zo kunnen potentiële klanten bijvoorbeeld direct een afspraak met je maken via je contactpagina.

Hoe voeg ik URL’s toe aan Google Mijn Bedrijf?

Ben je benieuwd hoe je deze URL’s toevoegt? Hieronder vind je stapsgewijs hoe je dit kunt doen:

Je gaat naar Google Mijn Bedrijf en krijgt hier het dashboard te zien. Vervolgens klik je in de linker taakbalk op het kopje ‘informatie’. Hier Krijg je jouw Google Mijn Bedrijf vermelding te zien:

Hier kun je een URL voor afspraken toevoegen, zoals te zien is in het groene blok. Dit kan bijvoorbeeld de URL zijn die leidt naar jouw boekingsmodule of je contactpagina. Het is belangrijk dat je hier niet doorverwijst naar bijvoorbeeld je dienstenpagina. Hoogstwaarschijnlijk zal deze door Google worden afgekeurd. Het keuren van de link die je toevoegt neemt overigens maximaal 3 dagen in. Onze ervaring is dat de URL binnen een halfuur is goedgekeurd door Google. Vervolgens zal je vermelding er als volgt uitzien:

Wanneer internetgebruikers zoeken op onze bedrijfsnaam kunnen ze dus direct een afspraak met ons maken. Erg handig! Uiteraard is deze URL ook te zien op mobiel:

Kom je er zelf niet uit om URL’s toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf vermelding? Neem dan contact met ons op, we helpen je hier graag bij!

Google bepaalt zelf de links op Google Mijn Bedrijf

In sommige gevallen is het ook mogelijk dat Google zelf bepaalt welke link er wordt toegevoegd. Dit kan bijvoorbeeld een website zijn waar het desbetreffende hotel ook te boeken is. Bijvoorbeeld een vergelijkingswebsite zoals Booking.com. Deze kun je helaas niet zelf wijzigen. Gelukkig is dit bij veel bedrijven nog niet het geval.

Meet je conversies!

Uiteraard is het ook mogelijk om het aantal conversies te meten welke je behaalt door de toegevoegde URL aan je website. Hiervoor moet je alles juist instellen in Google Analytics. Dit kun je doen door gebruik te maken van de Campaign URL Builder. Heb je hier hulp bij nodig? We stellen het graag voor je in, neem contact met ons op! Je zal hierdoor een nog beter inzicht krijgen over welk verkeer converteert op jouw website.

 

Was dit artikel nuttig?
lezers vonden dit nuttig, 0 niet

Deel