Dé online marketing tools voor 2021 volgens 21 experts

Wat zijn dé online marketing tools waarmee je in het jaar dat voor ons ligt een oneerlijk groot voordeel pakt op je concurrentie? We vroegen het aan niet minder dan 21 experts uit alle facetten van het veld.

Inhoud. Ben jij op zoek naar tools voor een specifiek doel? Gebruik dan deze inhoudsopgave om snel de online marketing tools te vinden die voor jou het verschil gaan maken.

dit zijn dé online marketing tools voor 2021
Met deze online marketing tools begin je jouw nieuwe jaar tot de tanden toe bewapend.

Online marketing tools voor een geweldig 2021

Het jaar loopt ten einde. Doorgaans een reden om terug te kijken op alles wat er in dat jaar is gebeurd. Maar niet in de wereld van online marketing, waar we altijd vooruit kijken.

Daarom vroeg de OnlineMarketing.nl redactie 21 experts uit het veld wat volgens hen dé online marketing tool voor 2021 wordt.

Daarbij zijn we ook benieuwd naar jouw mening! Over welke van deze tools ben jij enthousiast? Of hebben we er – ondanks die 21 experts die aan het woord zijn geweest – toch een over het hoofd gezien? Laat het even weten in de reacties onder dit artikel, dan maken we dit overzicht samen nog completer.

Goed, genoeg gepraat van mijn kant. Tijd om de experts aan het woord te laten.

De beste tool volgens onszelf?

Samenwerking. Daarom nodigen we je uit om te komen sparren en brainstormen in onze community 👇

1. “Dé tool”, daar geloof ik niet zo in

Wat: dé tool bestaat niet, maar is altijd een maatwerk oplossing.

De keuze van: Nils Rooijmans, Search Marketing Business Consultant.

We beginnen dit lijstje met een stukje controverse. Altijd lekker. Dé online marketing tool bestaat namelijk helemaal niet, volgens Nils:

“De” tool, daar geloof ik niet zo in. Perfectie ligt voor mij in het juiste evenwicht van wat jij maar nodig hebt om jouw problemen op te lossen. Ik ben ervan overtuigd dat de beste oplossing voor een ondernemer of bedrijf ligt in maatwerk. Als business consultant is dat waar ik me dagelijks mee bezighoudt. Dé tool is wat mij betreft dus het punt waar alle losse tools voor jouw business optimaal samenkomen.

Nils Rooijmans

2. React

Wat: een Javascriptbibliotheek om gebruikersinterfaces mee te bouwen.

De keuze van: Patrick Jongmans, founder van E-Heroes.

Patrick bouwt met zijn bedrijf E-Heroes aan de website-helden van de moderne tijd. Snelheid is daarbij natuurlijk key, maar het CMS moet tegelijkertijd herkenbaar en bruikbaar zijn voor de klant.

Veel mensen gebruiken uiteraard WordPress maar het geeft ook veel vervuiling aan de voorkant. Dit heeft een negatief effect op je SEO. Wat wij bijv. steeds vaker doen is WordPress puur te gebruiken als headless CMS en de voorkant in een React omgeving te plaatsen. Op deze manier heb je een super schone en heel snelle website zonder de troep van WordPress, maar laat je de gebruikers nog steeds werken binnen wat zij gewend zijn qua content management systeem

Patrick Jongmans

3. TraceDock

Wat: meer inzicht in je doelgroep waarover je steeds minder gegevens mag verzamelen.

De keuze van: Boris Schellekens, founder van TraceDock.

Boris ontwikkelde deze tool natuurlijk niet voor niets zelf. In de steeds verder gaande privacy regelingen herkende hij een grote uitdaging voor online marketeers.

In een tijd waarin privacy van de gebruiker steeds belangrijker is en browsers als Safari, Firefox en Microsoft Edge hun eigen tracking prevention algoritmes ontwikkelen, zie je dat veel marketeers vaak meer dan 30% van hun data missen en daardoor inzicht mislopen in de effectiviteit van hun marketing campagnes. TraceDock is een eenvoudig te gebruiken service die Google Analytics’ data kan verrijken met privacyvriendelijke data van gebruikers met tracking prevention.

Boris Schellekens

Wil je meer weten over deze oplossing? Luister dan ook onze podcast met Boris over tracking preventie.

4. Clipit

Wat: een beter inzicht in wanneer en waar er online over je merk wordt geschreven.

De keuze van: Fien Lindelauff, marketing & communicatiemanager bij Jane Goodall Instituut Nederland.

Voor een goed doel is het essentieel om de maximale exposure te halen uit elke online vermelding. Zeker wanneer dat doel is verbonden aan een bekende naam als Jane Goodall is het dan erg waardevol om direct op de hoogte te zijn wanneer die naam genoemd wordt.

Clipit vind ik heel fijn omdat ik dagelijks in de mail kan zien waar Jane Goodall of het instituut genoemd worden. Dus ik krijg veel sneller een overzicht, ook als zij bijvoorbeeld in blogpost benoemd is. En ik zie de PR-waarde van onze naam en berichten. Ik denk dat het ons verder gaat helpen omdat we snel zien welke berichten het goed doen zowel op social media als persberichten waar we makkelijk weer op in kunnen spelen.

Fien Lindelauff

5. LinkedIn ABM Engagement Report

Wat: het bereiken van precies de juiste doelgroep via LinkedIn.

De keuze van: Joey van der Veen, Sr. Client Solutions Manager bij LinkedIn.

Elke online marketeer weet dat het essentieel is om de juiste doelgroep te bereiken met je berichten. Sociale media bieden daar een uitgelezen kans in en LinkedIn is misschien wel dé online marketing tool voor B2B marketeers. Gelukkig zitten ze bij LinkedIn ook niet stil om die tool steeds bruikbaarder te maken.

Ik denk dat Account-Based Marketing een nog grotere trend zal worden. Onze LinkedIn ABM Engagement Report wordt in mijn ogen dé tool voor B2B partijen om hun potentiële klanten binnen te halen en steentje bij te dragen aan Sales. LinkedIn is uniek qua accurate first party data als het aankomt op het targeten van de DMU binnen potentiële klanten. We werken er elke dag hard aan om dat nog beter als tool beschikbaar te maken voor onze gebruikers.

Joey van der Veen

In onze podcast aflevering met Joey kun je meer beluisteren over account based marketing en LinkedIn ads.

6. Marketheme

Wat: in hoog tempo goed converterende (niche) websites maken.

De keuze van: Jacko Meijaard, oprichter van de Affiliate Marketing Revolutie.

Wie droomt er niet van: een passief inkomen online verdienen, waarbij je alleen maar hoeft te werken wanneer het jou uitkomt, en vanaf waar ook ter wereld? Het is de droom die Jacko waarmaakte door verschillende affiliate websites te bouwen. Gebruiksvriendelijkheid en conversie zijn daarbij voor hem key.

Marketheme is de perfecte tool voor mensen die een passief inkomen willen opbouwen. Het is in feite een website builder die helemaal is geoptimaliseerd voor het opbouwen van affiliate niche websites. De interesse in die manier van geld verdienen heeft al een hoge vlucht genomen sinds corona – zie ik in het aantal aanvragen in mijn trainingsprogramma – en ik verwacht dat die trend in 2021 alleen maar door zal zetten.

Jacko Meijaard

7. Video podcast

Wat: de naam verklapt het natuurlijk al een beetje, podcasts in video vorm 😉

De keuze van: Nicole van Gool, zelfstandig video editor.

Wie ons op YouTube volgt weet dat wij al helemaal fan zijn van video podcasts. Volgens Nicole – die zorgt voor ons de finishing touch verzorgt van de video’s die je daar ziet – hadden we een vooruitziende blik door daarmee te beginnen.

Afgelopen jaar was de Podcast helemaal hot, en zijn veel ondernemers en bedrijven gestart met hun eigen podcast. Op Itunes en Spotify. Op YouTube zie je al een aantal ook met Video Podcast, maar omdat eind dit jaar Spotify gaat komen met video, kan dit nog wel eens groot worden. Daarnaast sla je meerdere content-vliegen in één klap. Trek de audio eruit en je hebt een Podcast. Zet er een tekstschrijver op en je hebt een artikel. Of haal korte videofragmenten uit de hele podcast die een bepaalde vraag beantwoorden en je hebt nóg meer video content.

Nicole van Gool
video podcasting als een van de online marketing tools voor 2021
Video podcasting kon wel eens een van de populaire online marketing tools van 2021 gaan worden door de grote veelzijdigheid

8. ManyChat

Wat: messengerbots maken en promoten.

De keuze van: Lars Maat, eigenaar bij Maatwerk Online.

Lars is al jaren een van de autoriteiten op het gebied van Messengerbot campagnes. Hij signaleert dat ManyChat het afgelopen jaar grote stappen heeft gezet, waardoor hij ervan uitgaat dat deze online marketing tool wel eens als een raketpijl kan gaan in het nieuwe jaar:

ManyChat is niet nieuw en bestaat al een paar jaar. En het is zeker geen tool die onbekend is. Maar vraag 10 marketeers of ze het kennen en ik vraag me toch af hoeveel er positief antwoorden. ManyChat is een tool om Messengerbots te maken en te promoten. Maar ze hebben dit jaar grote stappen doorgevoerd waarbij ze nu ook email/sms in hun systemen hebben verwerkt. En om het nog beter te maken: in 2021 zullen hier WhatsApp en Instagram als kanalen aan worden toegevoegd. Lees: je kunt een gespreksbot bouwen die dus gesprekken kan combineren/afwisselen tussen Messenger, Instagram, SMS, WhatsApp en Email! Deze stap gaat wat mij betreft ervoor zorgen dat ManyChat dé tool van 2021 moet worden!

Lars Maat

Meer weten over Messengerbots? Luister dan ook onze podcast waarin hij vertelde over campagnes met Messengerbots.

9. Google Analytics, Search Console & Ahrefs

Wat: een klassiek SEO-trio.

De keuze van: Bart van der Meer, eigenaar bij Klik Proces.

Never change a winning team… Ook in het nieuwe jaar kun je voor zoekmachine optimalisatie eigenlijk niet om deze heilige drie-eenheid heen. De kwaliteit wordt alleen maar belangrijker om hoge ogen te gooien in SEO. Dat vraagt om bewezen krachtpatsers om je van de juiste data te voorzien en jezelf – ook in 2021 – voortdurend te blijven verbeteren.

Dé online marketing tools (eigenlijk SEO tools) van het komende jaar zijn en blijven Google Analytics, Google Search Console en Ahrefs. Niet alleen kan je er al veel mee, elk jaar ontwikkelt de tool zich significant.

Bart van der Meer

Beluister ook ons interview met Bart over veelgemaakt SEO fouten en de toekomst van SEO.

10. Miro

Wat: een digitaal whiteboard om samen te werken en te brainstormen.

De keuze van: Rowan Verbraak, UX Designer bij Humanoids.

Het mag geen verrassing heten dat een van de online marketing tools in dit overzicht draaien om (digitaal) samenwerken. Door de coronacrisis is het immers belangrijker dan ooit om efficiënt en op afstand met elkaar te kunnen samenwerken. Daar waren natuurlijk al legio tools voor beschikbaar, maar Rowan ziet een waardevolle toevoeging in het visuele design geleverd worden door Miro:

Ik denk zelf dat de tool voor 2021 (en eigenlijk ook tweede helft 2020) Miro is. Miro is een live-collaboration, digitale whiteboard waar je met collega’s, klanten en gebruikers samen kan werken en brainstormen op afstand. Extreem handig voor gebruikersonderzoek omdat je er hele groepen gebruikers kan uitnodigen om samen op een visuele manier je product of dienst te bespreken (co-creatie, card sort tests, paper prototype tests, etc.)

Rowan Verbraak

11. Semrush

Wat: allround krachtpatser voor SEO-copy (en andere verbetering).

Keuze van: Eric van Hall, eigenaar bij CopyRobin.

We zeiden het bij nummer 9 al: de kwaliteit van je teksten en pagina’s wordt steeds belangrijker om nog te scoren in de organische resultaten van zoekmachines. Daarom is ook Semrush – voor veel lezers waarschijnlijk al een oude bekende – volgens Eric ook in het nieuwe jaar weer onmisbaar.

Door corona is vindbaarheid alleen nog maar belangrijker geworden. De concurrentie voor online zichtbaarheid neemt daardoor wel flink toe. Daarom heb je als contentmarketeer en/of SEO-specialist de best denkbare tools nodig. En dan kun je niet om SEMrush heen.

SEMrush is eigenlijk niet één tool, maar een suite met enorm veel tools voor zowel SEO-specialisten als contentmarketeers. Je analyseert er razendsnel je eigen website en die van je concurrenten mee. Ook bevat SEMrush zeer uitgebreide keyword research tools, content topic research tools en schrijfassistenten om je teksten leesbaarder en SEO-proof te maken.

Mijn favoriete tool binnen de SEMrush suite is de ‘Writing Assistant’. Dit tool helpt je real time om je SEO-teksten te optimaliseren voor je gewenste zoektermen aan de hand van actuele zoekresultaten in Google.

Eric van Hall

12. Channable

Wat: verkoopkanalen en PPC centraal managen.

De keuze van: Robbert Rosdorff en Martijn Klaver van Semwerkt!

Webshops zien hun omzetten de afgelopen maanden harder stijgen dan ooit. Meer en meer ondernemers bieden (al dan niet gedwongen door gedeeltelijke lockdowns) hun producten online aan. Net als de populariteit van slimme oplossingen om samen te werken (#10) een gevolg van de coronacrisis. Om de concurrentie een stap voor te blijven en het maximale uit je kanalen te halen, is een goed management van die verkoopkanalen essentieel.

We zijn het er beiden wel over eens dat een tool als Channable belangrijk is en volgend jaar nog belangrijker gaat worden. Er zijn in het systeem van Google Ads steeds minder optimalisatie mogelijkheden en daarom is juist de winst in het optimaliseren een aanpassing van de feed te behalen. Channable is daarvoor de ideale tool.

Robert Rosdorff (SEM Specialist en co-founder)

Ja ik wil daar nog bij aanvullen dat naast de minder optimalisatie mogelijkheden / inzicht in data vanuit Google Ads, marketplaces ook erg belangrijk blijven. Diverse marketplaces worden ook alleen maar groter waarmee diverse retailers haar producten via deze platformen kan aanbieden. Door op deze manier meer afzetkanalen toe te voegen aan je bestaande shop plus je eigen marketingkanalen als Google Ads, Microsoft advertising etc. zal dit alleen maar groeien verwacht ik. 

Martijn Klaver (Teamlead SEA)

Daarnaast noemt Martijn als aanvulling op deze tool voor extra inzicht nog Tracedock, die we eerder in deze lijst al tegenkwamen. Robbert wijst ook nog naar Search Console, dankzij het uitrollen van de Google page experience update in 2021.

13. GA-Insights

Wat: een intuïtievere manier om de klassieke Google data te gebruiken.

De keuze van: Mathias Noyez, Lead SEO bij WiSEO en oprichter van SEO Benelux.

In een wereld waarin steeds meer digitaal gebeurt, tijd geld is en data de sleutel zijn tot succes, is een online marketing tool die helpt orde te scheppen in de datachaos natuurlijk van onschatbare waarde. Volgens Mathias is GA-Insights dé manier om de vinger aan de pols te houden bij Google Analytics, Google Search Console en Google Ads en snel te kunnen schakelen wanneer dat nodig is.

De tool die volgens mij in 2021 zal doorbreken is GA-Insights. Een tool die je helpt bij het monitoren van Google Analytics, Google Search Console en Google Ads data.

Je kan in de tool een threshold instellen waarbinnen vb. het aantal sessies moet blijven. Zodra dit boven of onder die threshold gaat, krijg je een alert via mail of Slack. Dit is een stuk intuïtiever dan de meldingen die je zelf kan instellen in Google Analytics. Ik gebruikte het zelf om 404 errors op te volgen.

Bij WISEO heeft dit al zijn nut bewezen. Het is onmogelijk om alle accounts nauwgezet op te volgen. Met GA-insights lukt dat wel.

Mathias Noyez

Luistertip!

We spraken met Mathias over de SEO-community die hij op Facebook opbouwde. Voor dat en handige SEO-tips…

14. Hubstaff

Wat: productiviteits- en tijdsmonitoring.

De keuze van: Bas Urlings, eigenaar bij Plazatalk.nl.

Een van de grootste angsten onder ondernemers toen we massaal thuis kwam te werken, was of de productiviteit van werknemers op die manier nog wel goed te waarborgen viel.

Ook in 2021 blijf ik de voordelen zien en van een virtueel team. Ik ervaar de productiviteit en toegang tot enorm veel talent. Hubstaff helpt me dit te monitoren.

Met Hubstaff heb je grip op je virtuele team onder elke palmboom of op elke andere locatie. Dat is voor mij het ultieme vrije werken gevoel.

Bas Urlings

Wil je meer weten over het werken met een (volledig) virtueel team? Luister dan de podcast aflevering met Bas, over verkopen via marketplaces.

een voorbeeld van virtueel samenwerken
Op afstand samenwerken is sinds dit jaar booming, maar Bas deed al jaren niet anders. Volgens hem wordt het managen van een team op afstand alleen maar belangrijker in 2021

15. Lead Info

Wat: onmisbare info in een tijd waarin inzicht in je bezoekers steeds belangrijker wordt.

De keuze van: Nick Heurter, eigenaar bij Maatwerk Online.

Inzicht en data kwamen al bij meerdere van de online marketing tools in dit lijstje voorbij en hier zijn ze nog een keer. Deze keer in het bijzonder gericht op B2B leads, want Lead Info helpt je in kaart brengen welke bedrijven je website hebben bezocht. Volgens Nick geeft dit je informatie van onschatbare waarde om je andere inspanningen op te baseren:

Lead Info geeft je voor weinig kosten zo veel inzicht in de bezoekers op je website. Je kunt door middel van Lead Info je sales team voorzien van kwalitatieve informatie over de bezoekers op je website. Welke bedrijven bezochten hoe vaak je website? Welke pagina’s bekeken ze?

Nick Heurter

16. Online communities

Wat: je eigen kanaal opbouwen.

De keuze van: Tonny Loorbach, eigenaar en oprichter van Internet Marketing Unie.

Wij zijn het helemaal eens met deze keuze van Tonny. Niet voor niets zijn we dit jaar ook gestart met het opbouwen van onze gratis online marketing community. Als online marketing tool kun je een community inzetten als een eigen netwerk van bereik dat je opbouwt, waar je (veel) meer controle over hebt dan over bijvoorbeeld je social media kanalen.

Voor ons is onze community al jarenlang een belangrijk middel om een meer persoonlijke band op te bouwen met onze achterban. Het is een plek waar gelijkgestemde ondernemers elkaar informeren, inspireren en steunen. Niet voor niets is onze slogan “In Vrijheid Verbonden”. Wij geloven namelijk dat vrijheid niet voortkomt uit onafhankelijkheid, maar juist uit verbinding met anderen. Zeker ten tijde van Corona merkten wij de grote waarde van een online community en we zullen daar in 2021 nog meer focus op leggen.

Tonny Loorbach

Zelf gebruiken wij met veel tevredenheid de Huddle software van IMU voor onze community. Heb je vragen over het zelf opzetten van een community met Huddle? Stuur dan gerust een mailtje naar tim@onlinemarketing.nl.

communities als online marketing tool in 2021
Juist omdat we steeds meer vanuit huis en online werken, wordt gemeenschapszin en gedeelde passie belangrijker. Tonny ziet daarom online communities – waar je mensen met dezelfde passie kunt samenbrengen – als belangrijke online marketing tool voor 2021.

17. TikTok

Wat: dé hype onder jongeren.

De keuze van: Sharon Jonker, publisher & influencer manager bij LinkPizza.

Om sommige doelgroepen te bereiken, kun je eigenlijk gewoon niet meer om TikTok heen. Langzaam maar zeker worden al steeds meer bedrijven actief op dit platform. Zeker als de jongere generatie je belangrijkste doelgroep is, dan is het zeker het overwegen waard om in 2021 de stap naar dit kanaal te zetten.

Wij zien het socialmediakanaal TikTok als één van de belangrijkste marketingtools van 2021. Generatie Z is een moeilijk bereikbare groep, hiervoor is TikTok de uitkomst. Het medium heeft in Nederland 4,5 miljoen actieve gebruikers met als grootste gebruikersgroep 13 tot 25-jarigen. Je kunt als bedrijf zelf aan de slag met een eigen TikTok-kanaal, maar ook TikTok-creators inzetten om je merk op creatieve wijze onder de aandacht te brengen. Wie weet gaat je product zelfs viral.

Sharon Jonker

18. Persoonlijke aandacht

Wat: De nieuwe manier van sales en marketing.

De keuze van: Wesley Jacobs, social selling expert.

Wesley schreef voor ons al meerdere artikelen over social selling. Hij is dan ook heilig overtuigd van de kracht van persoonlijke aandacht in de wereld van sales en marketing.

In de afgelopen jaren heb ik erg veel meerwaarde gevonden door consequent te posten en reageren op LinkedIn, maar ook door te zorgen dat ik iedereen in mijn netwerk ten minste één keer gesproken heb voor ik een connectie met hen aanga. Door dat kleine beetje extra moeite zijn de connecties die ik daarmee heb opgebouwd veel waardevoller dan wanneer het alleen kwestie is van connecties op de grote hoop gooien en er nooit naar om kijken.

Dat laat voor mij zien hoeveel verschil je kunt maken met persoonlijke aandacht. Voor mij wordt dat alleen maar steeds belangrijker, nu mensen steeds meer blind of allergisch worden voor de oude manier van sales en marketing bedrijven.

Wesley Jacobs

19. LinkedHelper

Wat: linkedIn outreach geheel automatiseren.

De keuze van: Niels Zee, Growth Manager bij StuDocu.

Gebruik LinkedHelper om je LinkedIn account om te toveren tot een leadmachine. Je kan alle taken (connectieverzoeken, berichten, profielbezoeken) geheel automatiseren en ook verschillende berichten a/b testen.

Ik gebruik LinkedHelper om mijn netwerk uit te breiden, contact op te zoeken met nieuwe affiliate partners en voor outreach als ik nieuwe mensen nodig heb voor mijn team. Het is weliswaar geautomatiseerd, maar als je een beetje humor gebruikt of een complimentje geeft, waarderen mensen het toch altijd waarderen. Zelfs al weten mijn mede growth hackers dat het geautomatiseerd is. Zo kan ik door een keer een “workflow” in te stellen, automatisch contact zoeken met 200 nieuwe mensen per dag.

Niels Zee

Meer weten over wat Niels doet als Growth Manager en wat growth hacking voor jouw business kan betekenen? Beluister dan het uitgebreide interview over growth hacking dat we met hem hadden.

20. Futy

Wat: een simpele manier om de conversie van je website te verbeteren.

De keuze van: Emiel Kolk, eigenaar bij Futy.

De chatbot kennen we allemaal wel. Zoals we in ons artikel over het maken van een chatbot al bespaken, is het daarbij wel belangrijk dat de experience goed is. Daarom bouwen ze bij Futy aan bots die eenvoudig zijn in gebruik. Zowel voor de website eigenaar, als voor de bezoeker.

Tegenwoordig begint de zoektocht van je potentiële klanten vaak online. Hierdoor wordt het steeds belangrijker om je website als serieus verkoopkanaal in te zetten. Door de belangrijkste Call-to-Action knoppen altijd zichtbaar in beeld te tonen, verhoog je de conversie op de website enorm! De interactieve conversiebots van Futy zorgen voor een gemiddelde stijging van meer dan 300% in het aantal contactaanvragen via de website.

Emiel Kolk

21. PageSpeed Insights

Wat: een totaalinzicht in de hygiene en bounce + ranking-potentie van je website of shop.

De keuze van: Erwin Homan, onafhankelijk sitespeed consultant.

Nog een “gouwe ouwe” in deze lijst, maar wel een die in 2021 weer helemaal actueel wordt. PageSpeed insights mag daarom ook in het komende jaar eigenlijk gewoon niet in jouw online marketing toolkit ontbreken.

Klinkt bijna ouderwets, want deze bestaat al een tijd. Nu echter pagespeed via Core Web Vitals een directe ranking-factor wordt en PageSpeed Insights steeds beter wordt in bottlenecks blootleggen, is dit een alles in één tool. De sitevitaliteit uit een Google Search Console zie je hier terug, maar ook je Lighthouse audit en score. Alhoewel de nuance soms nog lastig is, zie je direct test-data, mits voldoende bezoekers ook echte gebruikersdata en dus of je voldoet aan de Core Web Vitals als ranking-algoritme.. in één oogopslag en geheel gratis.

Erwin Hofman

Conclusie: wat zijn voor jou de online marketing tools voor 2021?

Als deze lijst één ding duidelijk maakt, dan is het wel dat “dé” ideale online marketing tool er voor iedereen anders uit ziet. Daarom zijn we benieuwd: welke online marketing tools uit dit lijstje denk jij zelf te gaan gebruiken?

Of is er misschien een online marketing tool die we – zelfs na 21 experts aan het woord te hebben gelaten – over het hoofd hebben gezien?

Laat van je horen in de comments!

Nog meer tools ontdekken?

Voor een overzicht van de tools die wij zelf al dagelijks gebruiken 👇

Written by

Tim Lommerse Follow

Neerlandicus die na zijn studie de online marketing in is gerold. Geniet van alles wat taal te bieden heeft, van de kracht van een goed verhaal en van de psychologische kant van (overtuigen met) teksten. (tim@onlinemarketing.nl)

Comments

Echt verder groeien?

Word gratis lid van de community

Een online groep van mensen zoals jij, die willen groeien, sparren en samen oplossingen willen vinden voor wat je in de weg staat om online succes te halen…

Je bent momenteel offline