Hoe belangrijk is de concurrentie voor een internet marketing bureau?
Dit is een gastartikel van één van onze partners.
Elke onderneming wil bovenaan in Google komen en er zijn vele internet marketing bureaus die van alles beloven maar dit vervolgens niet waar kunnen maken.
Een goede vindbaarheid in Google is belangrijk voor elke onderneming maar welk internet marketing bureau kan dit ook werkelijk realiseren?
De concurrent als onderdeel van je strategie
Internet marketing bureau HV Media weet als geen ander dat hiervoor een uitgekiende strategie nodig is. Als eerste moet de online strategie goed in kaart worden gebracht en daarbij is het belangrijk om te weten welke tactiek de concurrent gebruikt.
Door te vergelijken met de concurrent wordt duidelijk waar je eigen zwakke punten liggen en waar de concurrent juist steken heeft laten vallen.
Vervolgens is het belangrijk om de strategie verder op te tuigen.
Er zijn talloze (online) communicatiemiddelen om jouw boodschap onder de aandacht te brengen. Het is aan het internet marketing bureau om je hier wegwijs in te maken.
Door terug te gaan naar de basis en te kijken naar wat de belangrijkste doelstellingen zijn, wie er bereikt moet worden en de vraag te stellen waarom men voor jouw product zou moeten kiezen, wordt er een online marketing plan gemaakt.
Op basis van deze inventarisatie bepalen we vervolgens welke communicatiemiddelen voor jouw onderneming effectief zijn en hoe deze het beste ingezet kunnen worden.
Optimalisatie begint met een gedegen zoekwoorden onderzoek
Een gedegen zoekwoordenonderzoek is één van de pijlers van een goede SEO optimalisatie om de vindbaarheid van een website te vergroten.
De juiste zoekwoorden kunnen met de Google Key Word Tool worden bepaald. Tegelijk kijkt een goed online marketing bureau welke concurrenten op datzelfde zoekwoord gevonden worden.
Zelf werken we met een portal, waarin onze klant precies kan zien hoe de eigen notering en die van de concurrentie zich in de loop van de tijd ontwikkelt.
Gratis website audit
Een goede website die technisch op orde is, heeft ook invloed op de vindbaarheid in Google.
Criteria die invloed hebben op de vindbaarheid zijn bijvoorbeeld:
- De laadtijd
- De datum dat de domeinnaam is geregistreerd
- De hoeveelheid geïndexeerde pagina’s
- Mobiele weergave
Als je wilt weten hoe het er met jouw website voorstaat dan biedt HV Media een gratis Website Audit aan om achter de technische staat van je website te komen.
Ook op dit punt is het goed om te weten hoe goed (of slecht) de concurrent het voor elkaar heeft. Je wilt namelijk op geen enkel terrein onderdoen voor je concurrentie, om écht hoge ogen in Google te kunnen gooien.
Tot slot weegt ook de content binnen de website mee om beter vindbaar te zijn. Welke content marketing gebruikt jouw concurrent en hoe vaak wordt de website geüpdatet?
Alleen door te weten waar de concurrentie online mee bezig is kun je deze een stap voorblijven. Kijk daarom samen met internet marketing bureau HV Media naar jouw positie in Google, maar ook naar jouw positie in de markt.