Maturity Model als basis voor je online strategie (Podcast #31)

B2B marketeers opgelet!

Deze podcast aflevering is voor jullie. Ontdek hoe het Maturity Model dé basis vormt van waaruit jouw business de volgende (online) stap kan gaan zetten.

Het Maturity Model en online marketing voor B2B

Het Maturity Model is een klassiek model dat verschillende pijlers omschrijft waar een bedrijf op is gefundeerd.

Bij Leadgate zagen ze dit als een ideale basis voor het opbouwen van de online marketing strategie voor B2B bedrijven.

Aan de hand van het Maturity Model brengen ze in kaart hoe “online volwassen” een bedrijf al is.

En dus waar de eerste en belangrijkste kansen liggen voor dat bedrijf bij de inzet van online marketing.

Ruben sprak met Jordi Lingen, directeur van Leadgate, over hoe het Maturity Model de blauwdruk vormt voor hun succesvolle campagnes. Luister het interview via de player hieronder…

…of via je favoriete podcast-app:

Het Maturity Model vormt de ideale basis voor de (online) lancering van je business
Iedere lancering heeft een solide basis nodig. Ook online marketing. De verwachtingen zijn vaak hoog, Jordi Lingen legt uit hoe het Maturity Model een solide basis vormt om een bedrijf te lanceren.

Dit leer je in deze aflevering over het Maturity Model

Elke online marketeer zal het herkennen. Een nieuwe opdrachtgever heeft hooggespannen verwachtingen van online marketing.

Gouden bergen belooft hij zichzelf. Liever nog vandaag dan morgen. Vanaf het moment dat de campagnes aangaan, moet elke geïnvesteerde euro er minimaal twee opleveren.

In de praktijk is het vaak niet zo rooskleurig. Op zijn minst moet de basis kloppen. En met een solide online marketing campag kun je niet in één ruk optrekken van 0 naar 100. Tenminste, niet zolang de website en het bedrijf er niet klaar – lees: online volwassen – voor zijn.

Het Maturity Model kan je helpen om een beeld te krijgen van hoe volwassen een bedrijf al is. Om op die manier te bepalen waar de grootste en snelste winst te behalen valt.

Jordi en Ruben bespreken onder andere:

  • De 5 levels van online maturity
  • Welke online marketing kanalen werken goed voor B2B?
  • Wat zijn de beste marketingkanalen voor de IT-sector?
  • Hoe pak je B2B marketing zo efficiënt mogelijk aan?
  • Welke rol speelt het Maturity Model daarin?

Heb je vragen, zorgen of andere bedenkingen naar aanleiding van deze aflevering? Meld je dan gratis aan in onze community en stel je vraag, of laat hem hieronder achter in de reacties ?

Written by

Ruben de Vries Follow

Als SEO-fanaat geïnteresseerd in alles omtrent online marketing. Eigenaar van OnlineMarketing.nl sinds 2015 en sinds 2012 bezig met het helpen van bedrijven met als grootste doel: 'Groei door online marketing!'

Echt verder groeien?

Word gratis lid van de community

Een online groep van mensen zoals jij, die willen groeien, sparren en samen oplossingen willen vinden voor wat je in de weg staat om online succes te halen…