Leads verzamelen voor meer sales doe je zo!

Het nieuwe jaar is van start gegaan. Alle targets staan weer op nul. En in de eerste weken is het hoog tijd om die bucket met leads te vullen. Want zonder leads geen sales toch?

Maar hoe kan je leads verzamelen om je targets hierin weer te behalen? In dit artikel een aantal mogelijke manieren om in contact te komen met jouw droomklant!

Wat moet ik vooral niet doen?

Een bellijst samenstellen om vervolgens koud te gaan bellen is een manier om leads te verzamelen. Maar in hoeverre is dat effectief?

Koud bellen kost veel tijd, vreet energie en levert vaak maar weinig op. De kans is vrij klein dat de receptioniste jou direct zal doorverbinden met de beslisser. Lukt dat toch? Dan is de kans klein dat iemand direct op jouw dienst op product zit te wachten.

Zelf pak ik het daarom al geruime tijd anders aan.

Drie mogelijke manieren om leads te verzamelen

Dit zijn drie strategieën die voor mij goed werken om meer leads te verzamelen. Doe er je voordeel mee, probeer ze eens uit en oordeel zelf welke tactieken voortaan deel uit moeten maken van jouw sales repertoire.

#1 Webinars

Wat bij mij goed werkt is het delen van mijn kennis door het organiseren van een webinar. Achterhaal de informatiebehoefte van jouw doelgroep en geef antwoord op vragen waar de klant ‘s nachts wakker van ligt.

Hiermee laat je aan de klant zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Als de klant jou eenmaal zo ziet zal deze vanzelf contact met jouw opnemen voor meer informatie.

Een goed platform om zelf een webinar te hosten, is StreamYard.

#2 E-books

Een andere manier is het (laten) maken van een E-book. Zelf gebruik ik dit om koud bellen toch snel een stuk concreter te maken.

Na een korte introductie vraag ik of de (potentiële) klant behoefte heeft aan bepaalde informatie. Is dat het geval? Dan stuur ik hem of haar een E-book met daarin antwoorden en informatie. Ook maak ik meteen een afspraak om later alles nog eens extra toe te lichten. Zo blijf je direct mooi op de radar. En dat is wat een echte salestijger wil toch?

#3 Een voortdurende stroom (gratis) leads

Kies je ervoor om leads te verzamelen op de lange termijn? Begin dan met het schrijven van informatieve artikelen op jouw website en deel deze via social media.

Zorg er dan direct ook voor dat jouw artikelen SEO proof zijn. Op die manier zorg je er namelijk voor dat je artikel ook in de toekomst gevonden zal blijven worden prospects die op zoek zijn naar de informatie die jij te bieden hebt.

Bied ze daarna bijvoorbeeld weer een waardevol stuk informatie aan, zodat je met ze in contact kunt komen. Op die manier bouw je dan aan een voortdurende stroom van (gratis) nieuwe contacten, die ook echt zitten te wachten op de informatie die jij te delen hebt.

Zoals wij je nu gaan aanbieden om ons gratis E-book SEO te dowloaden 😉 (Speciaal voor iedereen die ook wil beginnen met het opbouwen van een doorlopende stroom aan nieuwe leads)

Written by

Wesley Jacobs Follow

Wesley is een allround tekstschrijver en contentspecialist, naast zijn baan als accountmanager actief als gastblogger voor Onlinemarketing.nl en Nerox. Zijn doel is om bedrijven te helpen om online zichtbaar te worden en om onder de aandacht te blijven bij de doelgroep. Gedreven in 'Social Selling'! Meer weten over mij? Laten we dan connecten op LinkedIn

Echt verder groeien?

Word gratis lid van de community

Een online groep van mensen zoals jij, die willen groeien, sparren en samen oplossingen willen vinden voor wat je in de weg staat om online succes te halen…

Dé online marketing community van Nederland. Samen sparren, ontwikkelen en succes behalen.

Contact

info@onlinemarketing.nl
© OnlineMarketing.nl 2021 - Alle rechten voorbehouden

Je bent momenteel offline