Podcast #30 – Rochelle van Trustpilot over online reviews en consumentengedrag

Online reviews zijn onmisbaar als je een digitale business wilt opbouwen. Toch hebben de meeste online ondernemers er een beetje een haat-liefde-relatie mee.

Heb je met veel bloed, zweet en tranen eindelijk een serie positieve reviews verzameld, staat er opeens een negatieve beoordeling van een onredelijke klant bovenaan die al je harde werk teniet lijkt te doen.

Toch kunnen online reviews een ontzettend krachtig wapen zijn om jezelf, je dienst of product te onderscheiden van de concurrentie. Of om dat laatste beetje twijfel weg te nemen bij je potentiële klant.

Daarom nodigden we deze keer Rochelle Huyben van Trustpilot uit voor onze podcast. Trustpilot is één van de grootste en bekendste platformen voor het verzamelen van online reviews. Als partnership manager weet Rochelle als geen ander te vertellen over alles wat jij als ondernemer moet weten over de spannende wereld van online beoordelingen.

…of via je favoriete podcast-app:

podcast interview over online reviews

Dit leer je in deze aflevering over online reviews

De rol van reviews in een online wereld valt niet te onderschatten. En die beoordelingen worden alleen maar steeds belangrijker.

Voor ons reden genoeg om iemand uit te nodigen die dagelijks in het epicentrum staat van de ontwikkelingen in online reviews. Zowel op het gebied van de mogelijkheden, als wat betreft het online gedrag van consumenten.

Rochelle Huyben werkt als partnership manager voor Trustpilot, een marktleider op het gebied van online review verzameling. Hierdoor weet zij als geen ander wat er speelt in deze fascinerende wereld van online consumentengedrag.

Rochelle en Ruben bespreken onder andere:

  • De missie en visie van Trustpilot en hoe zij dit najagen
  • Voor welke bedrijven een tool als Trustpilot interessant, of zelfs essentieel is
  • Hoe belangrijk zijn online beoordelingen nu eigenlijk écht? 
  • Zie je veranderingen op het gebied van social proof?
  • Hoe kun je online reviews praktisch inzetten en er zoveel mogelijk waarde uithalen?

Daarnaast gaat het in deze podcast ook over online consumentengedrag. Wat zijn de belangrijkste trends om op in te spelen? Welke veranderingen zijn er in online koopgedrag te zien als gevolg van corona?

Meer weten over Trustpilot? Vraag hier een gratis demo aan!

Heb je vragen, zorgen of andere bedenkingen naar aanleiding van deze aflevering? Meld je dan gratis aan in onze community en stel je vraag, of laat hem hieronder achter in de reacties ?

Written by

Ruben de Vries Follow

Als SEO-fanaat geïnteresseerd in alles omtrent online marketing. Eigenaar van OnlineMarketing.nl sinds 2015 en sinds 2012 bezig met het helpen van bedrijven met als grootste doel: 'Groei door online marketing!'

Echt verder groeien?

Word gratis lid van de community

Een online groep van mensen zoals jij, die willen groeien, sparren en samen oplossingen willen vinden voor wat je in de weg staat om online succes te halen…