Het Google Adwords Search examen krijgt een update!

Deze maand (maart 2016) wordt door Google het ‘Google Adwords Search examen’  geüpdatet met de laatste wijzigingen van het platform. Om de ‘search’ Google Adwords certificatie te krijgen zal dit examen voldoende afgelegd moeten worden. Deze naast het Google Adwords Fundamentals examen.

Oke, een update, maar wat is er nieuw aan de laatste versie van het Google Search examen? Google is gevraagd wat de nieuwe onderwerpen zijn in de tekst.

Wat is er toegevoegd aan het Google Adwords Search examen?

  • Call-only advertenties;
  • Advertenties voor mobiele apparaten, denk hierbij aan: app extensions en installatie van mobiele apps;
  • Remarketing voor zoekmachine advertenties (RLSA);
  • De bied strategieën: Verbeterde kosten per klik (Enhanced cost-per-click, ECPC) en de Flexibele bied strategie;
  • Veiling insights, paid and organic report, segments;
  • Cross-device conversies (poging om alle mogelijke conversies te meten);
  • Het mogelijkheden tabblad.

Het format van het examen is niet veranderd. Er zijn nog steeds 100 vragen waarvoor je 2 uur de tijd hebt. Om het examen te halen moet je, net als voorheen, 80 procent van de vragen goed beantwoorden!

De studiegids en de opfris studiegids zijn beide geüpdatet voor het beantwoorden van de nieuwe examen vragen. Lees deze gidsen dan ook eerst even door voordat u de test opnieuw gaat maken.

Veel succes!

Plaats een reactie