Meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina, zo doe je dat!

Ben jij als ondernemer actief in de B2B markt? Dan is LinkedIn onmisbaar om in contact te komen (en blijven) met klanten. Naast een persoonlijk profiel is het ook mogelijk om een bedrijfspagina aan te maken. Waarschijnlijk heb je zelf ook een bedrijfspagina aangemaakt, maar wat kan je daar eigenlijk mee? En hoe krijg je meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina?

Benieuwd naar het antwoord op deze twee vragen? Lees dan snel verder! 

Inhoud:

  • Wat is een LinkedIn bedrijfspagina eigenlijk?
  • 10 tips voor meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina
zo zorg je voor meer volgers op de linkedin bedrijfspagina

Wat is een LinkedIn bedrijfspagina eigenlijk? 

De zakelijke pagina wordt met name gebruikt als kanaal om de achterban van het bedrijf en zakelijk interessante relaties te bereiken. Denk hierbij aan prospects, klanten en collega’s, maar bijvoorbeeld ook werkzoekenden die geschikt zijn voor een openstaande vacature. De pagina wordt met name gebruikt voor het delen van updates en overige content. De volgers van jouw bedrijfspagina krijgen updates te zien in hun tijdlijn.  

Als ondernemer wil je natuurlijk dat jouw content wordt gelezen. Om deze reden is het wenselijk dat relevante personen jouw pagina gaan volgen. Maar hoe zorg je eigenlijk voor meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina?

Dat is helaas niet binnen korte tijd te realiseren. Dat kost tijd en vraag om een goed plan van aanpak. 

10 tips voor meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina 

Voor mij is het alweer ruim drie jaar geleden dat ik het besluit nam om een zakelijke pagina aan te maken. Inmiddels volgen ruim 1300 mensen de LinkedIn bedrijfspagina van mijn werkgever. Hoe ik dat heb opgebouwd? Hieronder een tiental tips voor meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina van jouw bedrijf. Wanneer je hiermee aan de slag gaat weet ik zeker dat het aantal volgers op termijn zal toenemen. 

#1 De medewerkers 

Niet iedereen, maar de meeste medewerkers beschikken tegenwoordig over een persoonlijk account op LinkedIn. Vraag hen om de zakelijke pagina te volgen en updates te delen. Op die manier wordt de content ook gezien door andere gebruikers van LinkedIn in het netwerk van je medewerkers. Is jouw content interessant en relevant voor een bepaalde doelgroep? Dan is de kans groot dat zij jouw bedrijfspagina gaan volgen om ook in de toekomst op de hoogte te zijn van updates. 

#2 LinkedIn volgbutton 

Maak het voor jouw doelgroep gemakkelijk om de bedrijfspagina te volgen. Plaats bijvoorbeeld een volgbutton op de website, in de nieuwsbrief en in de handtekening van je e-mail. Sommige mensen beweren dat bijna niemand op een volgbutton klikt, maar als je het niet doet gebeurt het sowieso niet. 

Bekijk het zo: als inderdaad bijna niemand op die knop klikt, dan zijn de mensen die dat wél doen oprecht geïnteresseerd in wat jij te melden hebt. En zeker als je net begint met het opbouwen van je aantal volgers is iedere extra enthousiaste volger mooi meegenomen. Wanneer die updates van jou leuk vindt of deelt, kom je namelijk ook bij zijn of haar netwerk in beeld.

Ook kan je de URL of een QR code – welke verwijst naar de bedrijfspagina – plaatsen op het veelgebruikte visitekaartje. 

#3 Promoot goede content voor meer volgers op de LinkedIn bedrijfspagina 

Plaats je een update of overige content op de LinkedIn bedrijfspagina? Dan verschijnt dit alleen in de tijdlijn van jouw volgers. Pas wanneer iemand jouw content voorziet van een like (oftewel een “interessant” op LinkedIn) of commentaar komt deze ook op de tijdlijn van anderen terecht.

Om je netwerk dus te vergroten en anderen aan te sporen jouw zakelijke pagina te volgen loont het om je beste, meest waardevolle content extra te promoten. Zo kom je op de radar van mensen die je nog niet eerder hebt bereikt. Is deze informatie relevant en interessant? Dan is de kans dat zij jouw pagina gaan volgen om ook in de toekomst op de hoogte te zijn van updates. 

#4 Toegevoegde waarde 

Geef mensen een goede reden om jouw LinkedIn bedrijfspagina te volgen. Communiceer bijvoorbeeld dat je nieuwe informatieve blogs of andere updates altijd als eerste deelt via de bedrijfspagina.  

Daarmee creëer je urgentie bij mensen: het gevoel dat ze iets extra’s krijgen als volger van jouw bedrijfspagina.

#5 Tag personen of bedrijven in jouw post op LinkedIn 

Een mooie opdracht afgerond? Of een nieuwe klant aan jouw klantportfolio toegevoegd? Tag de bijbehorende personen of bedrijven in jouw post. De post komt hierdoor ook op de radar van tweedegraads en derdegraads connecties. 

Daarnaast is het een mooie manier om aan je (potentiële) volgers te laten zien wat jij te bieden hebt!

#6 Maak gebruik van hashtags 

Wanneer je een bericht plaatst is het aan te raden om hierin één of meerdere #hashtags op te nemen. Het zal je verbazen hoeveel mensen deze volgen. Let wel op dat het bereik van je post kan verminderen wanneer je deze gebruikt. Dat hoeft niet erg te zijn. Persoonlijk verkies ik kwalitatief bereik altijd boven kwantitatief bereik. 

#7 Vraag mensen in je netwerk om de pagina te volgen 

Vraag mensen gewoon om jouw pagina te volgen. Denk hierbij aan vrienden, familie, kennissen, klanten en de eerder genoemde medewerkers. Dit kan natuurlijk face 2 face of een bericht via jouw persoonlijke pagina. Sinds kort is het ook mogelijk voor beheerders om connecties uit te nodigen.   

Zoals gezegd: zeker in het begin is elke extra volger mooi meegenomen om de olievlek van jouw LinkedIn bereik te vergroten. Zonde om de volgers die op deze manier voor het oprapen liggen te laten lopen dus!

#8 Gebruik de medewerkers op de hoogte stellen knop

Heb je een update geplaatst op de zakelijke pagina? Dan verschijnt er rechtsboven het bericht de knop “Medewerkers op de hoogte stellen”. Hiermee attendeer je de medewerkers op een nieuwe update. Hierdoor maak je drempel om content te liken en hierop te reageren wel heel gemakkelijk. 

Zo ziet de medewekers op de hoogte stellen knop bij een nieuwe LinkedIn post eruit

#9 Deel samen content op de bedrijfspagina 

Binnen elk bedrijf zijn er altijd wel een aantal medewerkers die graag content delen met hun netwerk. Mijn advies is om meerdere medewerkers een beheerdersaccount te geven. Zo maak je het voor de medewerkers gemakkelijk om zelf updates te plaatsen op de pagina.

Maak vooraf wel globale afspraken welke content wel en niet gewenst is. Voordat ik iets plaats vraag ik bijvoorbeeld aan twee andere beheerders om de content te screenen op inhoud en relevantie. 

#10 Consistent en consequent 

Het moet voor jouw volgers interessant blijven om de bedrijfspagina te volgen. Vaak gaan bedrijven enthousiast van start om het vervolgens een lagere prioriteit te geven. Bij content marketing is het belangrijk dat je consistent en consequent content deelt. Hoort men een tijd lang niets over jouw bedrijf? Dan ben je zo weer vergeten!

Written by

Wesley Jacobs Follow

Wesley is een allround tekstschrijver en contentspecialist, naast zijn baan als accountmanager actief als gastblogger voor Onlinemarketing.nl en Nerox. Zijn doel is om bedrijven te helpen om online zichtbaar te worden en om onder de aandacht te blijven bij de doelgroep. Gedreven in 'Social Selling'! Meer weten over mij? Laten we dan connecten op LinkedIn

Comments

Je bent momenteel offline