Home Kennisbank SEO SEO-teksten schrijven

SEO-teksten schrijven

1K
Ruben de Vries SEO specialist

Het schrijven van teksten is voor de meeste ondernemers lastiger dan ze van te voren verwachten. Toch hoeft het schrijven van SEO-teksten niet zo ingewikkeld te zijn. Veelgestelde vragen over het schrijven van teksten zijn: ik heb geen inspiratie, waarover moeten mijn teksten gaan? Hoelang moeten mijn teksten zijn? Ik ben geen goede schrijver, moet ik dan wel artikelen schrijven? Is het echt nodig om de productomschrijving zo uitgebreid in te vullen? Wat zijn meta-teksten en hoe vul ik deze goed in? Wat betekent SEO-teksten schrijven? Op deze pagina gaan we op deze vragen dieper in.

Hoelang moeten mijn SEO-teksten zijn?

De lengte van de teksten zijn voor de bezoekers lang genoeg als zij de informatie hebben gevonden die ze zoeken. Zoekmachines kunnen dit moeilijk inschatten en daarom adviseer ik om per pagina minimaal 300 woorden aan tekst toe te voegen. Deze teksten kunnen geplaatst worden naast foto’s, video’s en andere soorten content.

Wat betekent-SEO teksten schrijven?

Nadat je een zoekwoordenanalyse hebt uitgevoerd weet je precies op welke zoekwoorden je met de website en per pagina gevonden wil worden. SEO-teksten schrijven houdt simpelweg in dat je zorgt dat deze zoekwoorden een aantal keer terugkomen in de tekst. Zo zorg je ervoor dat Google weet dat de pagina over dit onderwerp gaat, waardoor deze hoger geplaatst wordt in de zoekresultaten. ‘Keyword density’ is, en was vooral in het verleden, een belangrijke factor voor een plek in de zoekresultaten. Tegenwoordig is dit een stuk minder dan voorheen. Hierom is het dan ook zeker niet de bedoeling dat het zoekwoord meer dan 4% terugkomt in de tekst. Google zal dit in sommige gevallen als spam zien en de pagina weer lager plaatsen of zelfs helemaal bannen uit de resultaten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Meta-title en Meta-description, hoe belangrijk zijn deze?

De meta-teksten, in het verleden waren de meta-teksten één van de belangrijkste factoren voor Google om sites op te waarderen. Maar doordat deze natuurlijk gemakkelijk zijn te manipuleren, krijgen ze steeds minder waarde mee. Toch zijn meta-teksten nog steeds van enorm belang voor het aantal bezoekers dat op website klikt. De meta-teksten zijn voor Google namelijk nog steeds leidend voor de manier hoe je in de resultaten terecht komt. Een meta-title fungeert tegenwoordig veelal als slogan en deze wordt doormiddel van een call-to-action in de meta-description goed afgesloten. Een originele meta-tekst zorgt er dus voor dat deze eruit springt op de zoekpagina van Google waardoor jouw website meer bezoekers ontvangt.

Lees hier meer over de verschillende SEO aspecten:

Was dit artikel nuttig?
lezers vonden dit nuttig, 0 niet

Deel