De impact van promotiemateriaal op de customer journey: van bewustwording tot aankoop

rijwel iedere organisatie kiest er vandaag de dag voor om promotiemateriaal in te slaan. Denk daarbij aan flyers aan huis of brochures die op een beurs uit worden gedeeld. Maar ook reclamevlaggen bestellen is een erg bekende en populaire keuze voor het bestellen van promotiemateriaal. En dat is helemaal niet zo gek, als het aan ons ligt. Want door ervoor te kiezen om promotiemateriaal uit te delen, kan de customer journey op een positieve manier worden beïnvloed. Hoe dat tot stand komt bij de consument, lees je in dit blog.

Je trekt al erg vroeg in het beslissingsproces de aandacht van een (potentiële) consument

Door gebruik te maken van promotiemateriaal, bijvoorbeeld stickers drukken en bestellen, kun je de aandacht van een (potentiële) consument al erg vroeg in het beslissingsproces trekken. Misschien spoor je mensen aan door een bezoek te brengen aan de website of om een keer contact op te nemen. Dit zorgt dus voor veel meer aandacht onder de doelgroep en bereik je ook net even wat sneller het door jou gewenste resultaat. En dat is natuurlijk het belangrijkste van alles.

Een consument kan sneller overtuigd raken van je product of dienst

Door het juiste soort promotiemateriaal in te zetten voor je eigen bedrijf, kan het zomaar zo zijn dat consumenten veel sneller overtuigd raken van het product of de dienst die je aan wilt bieden. Het is dus altijd een goed idee om het type promotiemateriaal af te stemmen op de omgeving of de situatie waar een consument zich in bevindt. Deel je het promotiemateriaal bijvoorbeeld op een beurs uit? Dan kan het zomaar zo zijn dat je ander soort materiaal nodig gaat hebben in vergelijking met een brochure die bij jou in de winkel of op de zaak ligt.

Investeer altijd in promotiemateriaal dat van erg hoge kwaliteit is

Is het de hoogste tijd om te investeren in promotiemateriaal voor je eigen bedrijf? Dan is het altijd een goed idee om het ontwerpen en drukken ervan over te laten aan een gespecialiseerde partij. Op deze manier weet je namelijk altijd dat het materiaal enkel aan de hoogste standaarden voldoet en je kunt het ook nog eens enorm snel in huis verwachten. Misschien weet je op dit moment al precies wat voor soort materiaal je het liefste terug wilt laten komen in de strategie voor jouw bedrijf.

Echt verder groeien?

Word gratis lid van de community

Een online groep van mensen zoals jij, die willen groeien, sparren en samen oplossingen willen vinden voor wat je in de weg staat om online succes te halen…