Hoe begin je met online groeien?
Om online te kunnen groeien, zul je flink je best moeten doen. Je kunt niet even een website in elkaar draaien en dan achterover leunen in de hoop dat je klanten vanzelf wel komen. Het is altijd verstandig om je te verdiepen in de mogelijkheden die online marketing je biedt, maar je moet beginnen bij het begin.
Je website moet er goed uitzien
Dat je website er goed moet uitzien, dat spreekt voor zich. Een (potentiële) klant beoordeelt jouw werk aan de hand van jouw website. Ziet die er mooi en overzichtelijk uit? Dan is de kans groot dat je potentiële klant echt een klant wordt. Is je website niet om aan te zien, zijn de gegevens verouderd en is het overzicht zoek? Dan zal een potentiële klant snel verder zoeken naar een betere website.
Klanten moeten jouw website vinden
Ziet je website er goed uit, is alle informatie up-to-date en heb je alsnog maar weinig bezoekers? Dan kan het zomaar zijn dat mensen jouw website niet weten te vinden. Dit komt, bijvoorbeeld, omdat je niet op de eerste pagina van Google staat. Mensen zoeken niet verder. Het is dus tijd om te werken aan je zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je zo hoog mogelijk in Google terecht komt. Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Hoe werk je aan je zoekmachine optimalisatie?
Om aan je zoekmachine optimalisatie te werken kun je je inlezen in de verschillende mogelijkheden, je kunt eens wat proberen met een tekstje hier en een afbeelding daar. Maar dan ben je er nog niet. SEO, Search Engine Optimization, is echt een specialistische klus. Een klus die je wellicht beter uit handen kunt geven aan een gespecialiseerd SEO bureau. Zij kunnen precies voor jou uitzoeken wat jouw website nodig heeft om boven in Google terecht te komen. Dit scheelt jou veel tijd, tijd die je wellicht beter in je eigen werkzaamheden kunt steken.
Wat doet een SEO bureau?
Een SEO bureau, zoals SEO bureau Ranking Masters, gaat precies na wat er nodig is om jouw website op 1 in Google te krijgen. Dit proces bestaat uit meerdere onderdelen.
Zo is het verstandig om te beginnen met een zoekwoordenonderzoek. Het SEO bureau zoekt dan voor je uit op welke zoekwoorden gezocht wordt om jouw website te kunnen vinden. Aan de hand van de bevindingen kunnen teksten worden herschreven, zodat deze SEO-technisch meer interessant zijn. Het SEO bureau kan deze teksten voor je schrijven.
Ook is de techniek van je website belangrijk, net als de complete pagina-opbouw. Het SEO bureau zal iedere pagina voor je nalopen om te controleren of er nog verbeteringen aangebracht kunnen worden.
Zijn je teksten en je website in orde? Dan kun je nog een stapje verder gaan: linkbuilding. Door op andere websites jouw link te (laten) plaatsen zorg je voor een nog betere SEO.
Hoe snel mag ik resultaten verwachten?
Wanneer je zelf aan de gang gaat om je SEO te verbeteren, kan het zomaar zijn dat je een jaar of langer bezig bent om redelijk resultaat te behalen. Neem je echter een SEO bureau in de arm? Dan kunnen deze resultaten vaak al in drie tot zes maanden behaald worden.
Sta je eenmaal bovenaan in Google, dan kun je niet achterover leunen. Je zult moeten blijven werken aan je SEO, dat doen je concurrenten immers ook!